Strefa Członkowska
EN

Coraz większa świadomość usług wynajmu długoterminowego aut w sektorze MSP

Dodane:

Zgodnie z wynikami badania Instytutu Keralla Research, przeprowadzonego na zlecenie firmy Carefleet, już niemal 79% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zna usługi wynajmu długoterminowego. Dla porównania, jeszcze 6 lat temu ich znajomość potwierdzało jedynie 56% badanych. Rośnie również liczba firm użytkujących auta w tej formie.

Branża CFM ma słuszne powody do zadowolenia – dzięki skierowaniu komunikacji do MSP i prowadzeniu działań mających na celu edukowanie tego rynku, w ciągu kilku lat udało się uzyskać wyraźny wzrost świadomości istnienia tej formy użytkowania pojazdów w segmencie, który przez dłuższy czas nie był adresatem komunikacji o outsourcingu flot pojazdów. Usługa wynajmu długoterminowego została zaimportowana do Polski wraz z pojawieniem się międzynarodowych koncernów. Dziś z usług firm CFM korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale coraz częściej i te mniejsze – mówi Frédéric Lustig, prezes Carefleet S.A.

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród MSP

Jak wynika z badania, aktualnie już 79% (78,7%) firm deklaruje znajomość usług wynajmu długoterminowego samochodów. Tymczasem jeszcze w 2009 roku było to nieco ponad 56% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w zeszłym roku, znajomości usług wynajmu długoterminowego w sektorze MSP wzrosła o 1,6%.

Spada natomiast liczba firm MSP, które nie znają wynajmu długoterminowego. Sześć lat temu ponad 42% przedsiębiorców nie kojarzyło tej usługi, natomiast w 2014 roku  ilość ta spadła o połowę. Dziś odsetek przedsiębiorców z sektora MSP, którzy nie wiedzą czym jest wynajem długoterminowy, jest już bardzo niski i wynosi zaledwie 19,7%.

Najwięcej przedsiębiorców MSP deklarujących znajomość wynajmu długoterminowego aut reprezentuje branżę budowlaną (89,3%), a najniższa, choć relatywnie i tak bardzo wysoka świadomość tego rodzaju usług (powyżej 70%) występuje wśród usługodawców (71,3%) oraz firm przemysłowych (71,9%).

Rośnie liczba firm z sektora MSP korzystających z usług wynajmu długoterminowego

Jak pokazują badania, w ciągu ostatniego roku zdecydowanie wzrósł odsetek firm MSP użytkujących auta w ramach wynajmu długoterminowego. Obecnie już 25% badanych przedsiębiorców MSP deklaruje, że korzysta z tej usługi, co oznacza wzrost o 14 pkt. proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zwiększająca się liczba przedsiębiorców korzystających z wynajmu długoterminowego wynika z dużej aktywności samych firm CFM w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które coraz śmielej dostosowują swoje oferty do potrzeb mniejszych odbiorców. Jest to doskonale widoczne na przykładzie Carefleet. Dziś około 80 proc. naszych klientów stanowią firmy posiadające flotę od kilku do kilkudziesięciu samochodów. Przedsiębiorcy doceniają indywidualne podejście, dzięki któremu z zaangażowaniem tworzymy ofertę szytą na miarę ich potrzeb – mówi Frédéric Lustig, prezes Carefleet S.A. Świadomość korzyści jakie daje wynajem długoterminowy, m.in. redukcji kosztów i kontroli budżetu, optymalizacji wykorzystania floty pojazdów oraz zmniejszenia obciążeń administracyjnych związanych z autami firmowymi sprawia, że przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z tej usługi.