Druga edycja unikalnej konferencji PZWLP poświęconej trendom na rynku motoryzacyjnym i mobilności
6 listopada w Renaissance Warsaw Airport Hotel na Lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się druga edycja unikalnej konferencji PZWLP, poświęconej transformacji, zjawiskom i trendom na rynku motoryzacyjnym. Tym razem konferencja została zorganizowana pod hasłem „Nowa mobilność – modna opcja czy konieczność zmiany?”. W wydarzeniu wzięło udział blisko dwustu uczestników, a na scenie w trakcie prezentacji, czy dyskusji panelowych wystąpiło łącznie kilkunastu ekspertów rynku motoryzacyjnego, flotowego, wynajmu i leasingu aut, ubezpieczeniowego, czy firm doradczych. Konferencję poprowadziła dziennikarka Dagmara Kowalska.
Po krótkim wprowadzeniu w tematykę konferencji przeprowadzonym przez Roberta Antczaka, Prezesa Zarządu PZWLP, Dyrektora Generalnego Arval Polska, na scenie wystąpił gość specjalny wydarzenia. Anna Trudzik, Dyrektor Departamentu Energetyki Prosumenckiej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej omówiła programy wsparcia i dotacji publicznych, realizowane przez NFOŚiGW, ze szczególnym uwzględnieniem Programu „Mój Elektryk”, kluczowego dla rozwoju elektromobilności i szeroko pojętej nowej mobilności w Polsce. W dalszej kolejności uczestnicy wysłuchali otwierającej pierwszą część konferencji prezentacji eksperckiej, przygotowanej przez firmę doradczą Boston Consulting Group, dotyczącej kierunków w których ewoluuje współczesny rynek motoryzacyjny. Prezentację poprowadzili Jerzy Śledziewski, Senior Advisor w Boston Consulting Group oraz Arkadiusz Kamiński, Project Leader, Boston Consulting Group.
Następnie, uczestnicy konferencji wysłuchali dwóch następujących po sobie prezentacji, przygotowanych przez partnerów tego wydarzenia, a więc przez ekspertów firm ARC Europe Polska (Sebastian Baranowski, Dyrektor IT ARC Europe Polska) oraz Hyundai Motor Poland (Artur Milczarczyk, Product Manager w Hyundai Motor Poland). Pierwsze z wystąpień dotyczyło możliwości zastosowania rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję w branży assistance, natomiast ekspert Hyundai omówił kierunki rozwoju napędów w samochodach w najbliższej przyszłości. Na zakończenie pierwszej części konferencji odbyła się debata ekspercka pt. „A co na to praktycy rynku? Nowa, zmieniająca się na naszych oczach mobilność. Czy rzeczywiście nowa mobilność to konieczny wymóg jutra, czy też tylko dzisiejsza modna opcja?”. Kilkudziesięciominutową debatę, podobnie jak całość wydarzenia, poprowadziła Dagmara Kowalska i wzięli w niej udział eksperci branży wynajmu długoterminowego aut, Rent a Car, assistance, NFOŚiGW, producentów samochodów: Anna Trudzik, Dyrektor, Departament Energetyki Prosumenckiej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; Jerzy Śledziewski Senior Advisor, Boston Consulting Group (BCG); Piotr Skweres, Kierownik Działu Rozwoju Sieci, ARC Europe Polska; Artur Milczarczyk, Product Manager, Hyundai Motor Poland; Agata Stachaszewska, Chief Marketing and Innovation Officer, Alphabet Polska; Daniel Trzaskowski, Członek Zarządu PZWLP, Prezes Carefleet; Paweł Piórkowski, Członek Zarządu PZWLP, Prezes Hertz Polska.
Po przerwie kawowej, drugą część konferencji rozpoczęła prezentacja Arkadiusza Sulicha, Dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Nord Partner Sp. z o.o. (PIB Group) poświęcona zmianom jakie zachodzą na rynku ubezpieczeniowym w kontekście szybko postępującej transformacji branży motoryzacyjnej i tzw. nowej mobilności. Następnie, na scenie wystąpił ekspert Biura Informacji Kredytowej (prof. dr hab. Waldemar Rogowski) z prezentacją poświęconą sytuacji makroekonomicznej oraz analizującą ekonomiczne możliwości i realia związane z nową mobilnością. Na zakończenie drugiej części wydarzenia odbyła się debata ekspercka pt. „Nowe regulacje wpływające na branżę i mobilność przyszłości. Jak ją widzi branża flotowa i motoryzacyjna w Polsce?”, moderowana przez Dagmarę Kowalską, w której wzięli udział eksperci branży wynajmu długoterminowego samochodów, Rent a Car, rynku ubezpieczeń i producentów aut: Arkadiusz Sulich, Dyrektor Departament Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Nord Partner Sp. z o.o.; Marcin Zaręba, Dyrektor B2B Stellantis Polska; Agnieszka Gołaszewska, Dyrektor Handlowy Arval Polska; Agnieszka Engelbrecht, Ekspert ds. Zrównoważonej Mobilności, NFM; Monika Tomala, Dyrektor Sprzedaży 99RENT.
Tegoroczna konferencja to już druga edycja wydarzenia tego typu organizowanego przez PZWLP – mówi Robert Antczak, Prezes PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska. – Zależy nam, jako organizacji branżowej, na inicjowaniu i stymulowaniu dyskusji dotyczącej najważniejszych zjawisk i trendów, kształtujących rynek flotowy i motoryzacyjny. Takim zjawiskiem jest obecnie bez wątpienia tzw. nowa mobilność, która jest głównym motorem napędowym bardzo dynamicznych zmian jakie zachodzą w całym środowisku motoryzacyjnym. Tempo i zakres transformacji, która rozgrywa się na naszych oczach jest wyjątkowo duże i obejmuje już nie tylko kwestie takie jak napędy czy technologie wykorzystywane we współczesnych autach, ale również znaczne przekonstruowanie rynku, pojawianie się nowych dużych graczy, a nawet konsekwencje o charakterze społecznym. Jako jedna z najważniejszych w Polsce organizacji rynku flotowego i motoryzacyjnego, mamy poczucie obowiązku i misji do organizowania tego typu wydarzeń i pobudzania dyskusji branżowej na ten temat. Dotychczasowe dwie edycje naszej konferencji utwierdziły nas w przekonaniu, że wydarzenia o takim charakterze są potrzebne i oczekiwane przez polski rynek motoryzacyjny.
Partnerem Generalnym konferencji PZWLP „Nowa mobilność – modna opcja, czy konieczność zmiany” była firma ARC Europe Polska. Wśród Partnerów Złotych znalazły się firmy Nord Partner (PIB Group), Biuro Informacji Kredytowej, Hyundai Motor Poland, a Partnerem Srebrnym została firma Stellantis Polska. Partnerami konferencji były firmy Volvo Car Poland oraz Grupa Cichy Zasada.