Dobre perspektywy dla rynku używanych samochodów elektrycznych: baterie zachowują wysoką sprawność przez lata
Dodane:
• Wyniki analizy stanu technicznego baterii w pojazdach elektrycznych, przeprowadzonej przez Arval Consulting i zespół Remarketingu Arval, wykazują, że ich żywotność znacznie przekracza gwarancje producentów.
• Arval jako pierwsza firma z branży wynajmu i leasingu wprowadził w niektórych krajach certyfikat stanu baterii dla pojazdów elektrycznych sprzedawanych na rynku wtórnym. W kwietniu to rozwiązanie zostanie też wprowadzone w Polsce.
• Arval dąży do zwiększenia zaufania kupujących do używanych pojazdów elektrycznych, potwierdzając sprawność baterii poprzez certyfikaty i wyniki analiz. Dzięki temu eliminuje jedną z głównych barier w zakupie elektryków z drugiej ręki.
Jako kluczowy gracz w wynajmie długoterminowym pojazdów i ekspert w dziedzinie mobilności, Arval opracował kompleksową analizę żywotności baterii w pojazdach elektrycznych.
Zasięg pojazdów BEV oraz stan ich baterii należą do głównych obaw kupujących. Dlatego zespoły Arval przez niemal dwa lata analizowały 8300 certyfikatów kondycji baterii w używanych elektrykach z Europy Zachodniej. Wyniki badania potwierdziły, że baterie w pojazdach elektrycznych zachowują wysoką sprawność przez dłuższy czas niż myślano.
Baterie pojazdów elektrycznych: żywotność znacznie przekraczająca standardowe gwarancje
Bateria stanowi od 20% do 30% wartości pojazdu elektrycznego i jest jego kluczowym elementem, ale dla nabywców używanych aut bywa także źródłem obaw. Wiele osób błędnie uważa, że baterie w autach BEV szybko tracą sprawność, co znacząco zmniejsza ich zasięg. Jednak analiza Arval pokazuje, że choć degradacja baterii jest nieunikniona, w rzeczywistości zachodzi bardzo powoli i w znacznie mniejszym stopniu, niż powszechnie się przyjmuje:
• Średnia sprawność baterii wśród 8300 przebadanych pojazdów elektrycznych wynosiła 93%, przy czym 100% odpowiada nowej baterii.
• Aż 98% badanych baterii miało sprawność na poziomie powyżej 80%.
• Po 70 000 km średnia kondycja baterii w pojazdach elektrycznych wynosiła 93%.
• Nawet po przejechaniu 200 000 km baterie zachowywały sprawność na poziomie blisko 90%.
– Analiza Arval jednoznacznie pokazuje, że obawy o szybkie zużycie baterii w pojazdach elektrycznych są nieuzasadnione. Dane z używanych pojazdów wskazują, że ich akumulatory zachowują wysoką sprawność przez setki tysięcy kilometrów. To ważna informacja dla rynku, ponieważ potwierdza, że elektromobilność to nie tylko ekologiczne, ale i trwałe rozwiązanie, które z powodzeniem może konkurować z tradycyjnymi napędami – mówi Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska.
Arval jako pierwsza firma z branży wynajmu i leasingu, która wprowadziła w niektórych krajach certyfikat stanu baterii dla pojazdów elektrycznych sprzedawanych na rynku wtórnym, pomaga zwiększyć zaufanie klientów do aut BEV po latach użytkowania. Dzięki temu zmniejsza obawy związane z bateriami i wspiera rozwój rynku używanych elektryków. Takie rozwiązanie od kwietnia będzie funkcjonować także w polskim oddziale firmy.
Ponieważ w Europie nie ma obecnie jednolitej metody oceny kondycji baterii, Arval opiera się na niezależnej certyfikacji CARA. Dzięki temu kupujący zyskują pewność co do wartości rezydualnej pojazdów elektrycznych, co dodatkowo ułatwia ich odsprzedaż na rynku wtórnym.
– Rynek używanych pojazdów elektrycznych wchodzi w nową fazę. Coraz więcej elektryków kończy swoje pierwsze cykle leasingowe i trafia na rynek wtórny, co daje kupującym szerszy wybór niż kiedykolwiek wcześniej. Do tej pory wiele osób podchodziło do zakupu używanego auta elektrycznego z ostrożnością, obawiając się spadku sprawności baterii i ograniczonego zasięgu. Jednak najnowsze dane jasno pokazują, że te obawy były przesadzone – baterie w samochodach elektrycznych zużywają się znacznie wolniej, niż wcześniej przypuszczano. To kluczowy moment dla rynku, który może zmienić sposób postrzegania pojazdów elektrycznych jako trwałej i opłacalnej alternatywy dla spalinowych odpowiedników – mówi Mikołaj Bąk, Head of Remarketing w Arval Service Lease Polska.
Metodologia badania
Analiza Arval opiera się na 8300 certyfikatach kondycji baterii wystawionych w 8 krajach (Holandia, Belgia, Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria). Spośród nich 77% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV), a 23% hybrydy plug-in (PHEV). Badanie obejmowało pojazdy 30 różnych marek sprzedawane przez Arval w okresie od marca 2023 r. do listopada 2024 r.
• Arval jako pierwsza firma z branży wynajmu i leasingu wprowadził w niektórych krajach certyfikat stanu baterii dla pojazdów elektrycznych sprzedawanych na rynku wtórnym. W kwietniu to rozwiązanie zostanie też wprowadzone w Polsce.
• Arval dąży do zwiększenia zaufania kupujących do używanych pojazdów elektrycznych, potwierdzając sprawność baterii poprzez certyfikaty i wyniki analiz. Dzięki temu eliminuje jedną z głównych barier w zakupie elektryków z drugiej ręki.
Jako kluczowy gracz w wynajmie długoterminowym pojazdów i ekspert w dziedzinie mobilności, Arval opracował kompleksową analizę żywotności baterii w pojazdach elektrycznych.
Zasięg pojazdów BEV oraz stan ich baterii należą do głównych obaw kupujących. Dlatego zespoły Arval przez niemal dwa lata analizowały 8300 certyfikatów kondycji baterii w używanych elektrykach z Europy Zachodniej. Wyniki badania potwierdziły, że baterie w pojazdach elektrycznych zachowują wysoką sprawność przez dłuższy czas niż myślano.
Baterie pojazdów elektrycznych: żywotność znacznie przekraczająca standardowe gwarancje
Bateria stanowi od 20% do 30% wartości pojazdu elektrycznego i jest jego kluczowym elementem, ale dla nabywców używanych aut bywa także źródłem obaw. Wiele osób błędnie uważa, że baterie w autach BEV szybko tracą sprawność, co znacząco zmniejsza ich zasięg. Jednak analiza Arval pokazuje, że choć degradacja baterii jest nieunikniona, w rzeczywistości zachodzi bardzo powoli i w znacznie mniejszym stopniu, niż powszechnie się przyjmuje:
• Średnia sprawność baterii wśród 8300 przebadanych pojazdów elektrycznych wynosiła 93%, przy czym 100% odpowiada nowej baterii.
• Aż 98% badanych baterii miało sprawność na poziomie powyżej 80%.
• Po 70 000 km średnia kondycja baterii w pojazdach elektrycznych wynosiła 93%.
• Nawet po przejechaniu 200 000 km baterie zachowywały sprawność na poziomie blisko 90%.
– Analiza Arval jednoznacznie pokazuje, że obawy o szybkie zużycie baterii w pojazdach elektrycznych są nieuzasadnione. Dane z używanych pojazdów wskazują, że ich akumulatory zachowują wysoką sprawność przez setki tysięcy kilometrów. To ważna informacja dla rynku, ponieważ potwierdza, że elektromobilność to nie tylko ekologiczne, ale i trwałe rozwiązanie, które z powodzeniem może konkurować z tradycyjnymi napędami – mówi Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska.
Arval jako pierwsza firma z branży wynajmu i leasingu, która wprowadziła w niektórych krajach certyfikat stanu baterii dla pojazdów elektrycznych sprzedawanych na rynku wtórnym, pomaga zwiększyć zaufanie klientów do aut BEV po latach użytkowania. Dzięki temu zmniejsza obawy związane z bateriami i wspiera rozwój rynku używanych elektryków. Takie rozwiązanie od kwietnia będzie funkcjonować także w polskim oddziale firmy.
Ponieważ w Europie nie ma obecnie jednolitej metody oceny kondycji baterii, Arval opiera się na niezależnej certyfikacji CARA. Dzięki temu kupujący zyskują pewność co do wartości rezydualnej pojazdów elektrycznych, co dodatkowo ułatwia ich odsprzedaż na rynku wtórnym.
– Rynek używanych pojazdów elektrycznych wchodzi w nową fazę. Coraz więcej elektryków kończy swoje pierwsze cykle leasingowe i trafia na rynek wtórny, co daje kupującym szerszy wybór niż kiedykolwiek wcześniej. Do tej pory wiele osób podchodziło do zakupu używanego auta elektrycznego z ostrożnością, obawiając się spadku sprawności baterii i ograniczonego zasięgu. Jednak najnowsze dane jasno pokazują, że te obawy były przesadzone – baterie w samochodach elektrycznych zużywają się znacznie wolniej, niż wcześniej przypuszczano. To kluczowy moment dla rynku, który może zmienić sposób postrzegania pojazdów elektrycznych jako trwałej i opłacalnej alternatywy dla spalinowych odpowiedników – mówi Mikołaj Bąk, Head of Remarketing w Arval Service Lease Polska.
Metodologia badania
Analiza Arval opiera się na 8300 certyfikatach kondycji baterii wystawionych w 8 krajach (Holandia, Belgia, Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria). Spośród nich 77% stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV), a 23% hybrydy plug-in (PHEV). Badanie obejmowało pojazdy 30 różnych marek sprzedawane przez Arval w okresie od marca 2023 r. do listopada 2024 r.