Kolejny rok dynamicznego wzrostu Arval
Dodane:
- 2018 r. to kolejny rok dynamicznego wzrostu Arval: 8,2% na świecie, 24% w Polsce.
- Przegląd nowych rozwiązań wprowadzonych przez Arval w 2018 roku.
- Dalszy rozwój firmy w 2019 roku będzie napędzany przez transformację cyfrową, bazy danych i inwestycje w pracowników.
Szybki wzrost organiczny w 2018 roku
Kompleksowe usługi Arval w zakresie leasingu samochodów z ich pełną obsługą są dostarczane przez 7 000 pracowników w 29 krajach. W ubiegłym roku flota Arval powiększyła się o 8,2%, osiągając w sumie prawie 1 193 000 pojazdów. W tym okresie firma zamówiła od dealerów ponad 353 000 samochodów – o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba pojazdów, które klienci zdecydowali się odkupić po zakończeniu kontraktu, utrzymuje się na tym samym poziomie od 2017 roku i wynosi 254 207 aut.
W krajach, które dotychczas miały dla Arval kluczowe znaczenie biznesowe, firma nadal odnotowuje wzrost: we Francji 5%, w Wielkiej Brytanii 5%, w Hiszpanii 19% i we Włoszech 8%. W innych obszarach, w których rynek wynajmu długoterminowego samochodów jest mniej nasycony, wzrosty były dwucyfrowe: w krajach Beneluksu 12%, Europie Południowej 16%, Europie Środkowej 14%, a w krajach nordyckich 25%.
W 2018 roku Arval odnotował wzrost we wszystkich segmentach klientów korporacyjnych: 4% w segmencie dużych przedsiębiorstw i sektorze publicznym oraz 17% w sektorze małych i średnich firm. Liczba klientów międzynarodowych wzrosła o 7% i stanowi obecnie więcej niż 25% wszystkich klientów Arval. Ponadto Arval z sukcesem rozwijał swoją ofertę dla użytkowników indywidualnych; liczba aut przeznaczonych dla tego sektora powiększyła się w latach 2017-2018 o 45%. W Holandii powstał internetowy sklep motoryzacyjny, w którym klienci indywidualni mogą wybrać samochód najbardziej odpowiadający ich potrzebom i wynająć go wraz z kompleksową obsługą. Celem Arval na 2019 rok jest wprowadzenie tego rozwiązania również w pozostałych krajach europejskich.
Ochrona środowiska i cyfryzacja – przegląd usług Arval wprowadzonych w 2018 roku
Jako firma z ambicjami do wyznaczania branżowych trendów, w 2018 roku Arval wprowadził na rynek kilka innowacyjnych rozwiązań:
• SMaRT - czyli Zrównoważoną Mobilność oraz Odpowiedzialne Cele (z ang. Sustainable Mobility and Responsibility Targets). To innowacyjna, 5-fazowa metodologia służąca do analizowani floty pod kątem ekologii. Została zaprojektowana, aby wspierać klientów w przechodzeniu na bardziej ekologiczny transport, co jest szczególnie istotne w obliczu coraz większego zainteresowania firm ekologicznymi rozwiązaniami w ich flotach.
• Oferta pojazdów elektrycznych Arval: firma nawiązała strategiczne partnerstwo z producentami samochodów, dostawcami energii oraz usług ładowania, aby umożliwić swoim klientom nie tylko dostęp do elektrycznych samochodów, ale również do odpowiedniej infrastruktury. Arval wdraża: instalację punktów ładowania w domu i miejscu pracy, zintegrowane rozwiązania płatnicze (automatyczny zwrot kosztów) i odpowiednie usługi cyfrowe (np. śledzenie zużycia i lokalizacja punktu ładowania). Arval nie tylko oferuje pojazdy elektryczne w atrakcyjnych cenach i możliwość wypożyczenia takiego auta na okres próbny, ale też zapewnia dodatkowe usługi, w tym opcję wymiany samochodu na auto z innym napędem na krótkie okresy, np. na wakacje. Usługa jest już dostępna w 12 krajach, m.in. we Francji, w Wielkiej Brytanii, Belgii, Norwegii, Holandii, Niemczech i jest rozszerzana na inne rynki.
• Arval For Me – to cyfrowe rozwiązanie, za pomocą którego Arval udostępnia swoją ofertę osobom prywatnym, zapewniając im dostęp do know-how, sieci serwisów i innych udogodnień, przeznaczonych dotąd dla klientów korporacyjnych. Arval For Me zapewnia swoim użytkownikom pełny dostęp do kompleksowych usług, w tym konserwacji i napraw (nadwozia, opony, szyby przednie itp.), a także do powiązanych usług transportowych (samochód zastępczy, odbiór od drzwi do drzwi), holowania. Platforma jest obecnie dostępna we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie korzysta z niej ok. 12 000 osób.
Perspektywy rozwoju w 2019
Strategią Arval na najbliższe lata jest dalszy rozwój, napędzany przez technologie cyfrowe, w tym aplikacje mobilne. Dzięki nim usługi Arval są wygodne i łatwo dostępne, a przede wszystkim skracają proces zarządzania autem służbowym do kilku kliknięć w smartfonie. Ukierunkowanie Arval na wdrażanie innowacji znajduje również swoje odzwierciedlenie w polityce HR firmy i jej nowym podejściu, określanym jako Propozycja Rozwoju od Pracodawcy (z ang. Employer Value Proposition). Podejście to polega na inwestowaniu w rozwój pracowników, dzięki czemu beneficjentami transformacji cyfrowej firmy mają być zarówno pracownicy jak i, w dłuższej perspektywie, klienci.
Jednym z najważniejszych narzędzi, które Arval udostępnia swoim klientom do zarządzania flotą i pojedynczym autem jest portal My Arval. To zarówno wsparcie klienta we wszystkich bieżących sprawach, jak i potężna baza danych, rejestrowanych w całym cyklu użytkowania pojazdu. W połączeniu z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami daje Arval pozycję lidera branży leasingowej.
W kwestii zasobów ludzkich firma realizuje podejście, którego hasłem przewodnim jest Arval, miejsce do działania (z ang. Arval – a place for people in action), zobowiązując się do zapewnienia pracownikom zasobów, których potrzebują, aby mogli wdrażać nowe pomysły, rozwijać się i pracować wydajnie.
Ponieważ przykładamy olbrzymią wagę do tego, aby nasze usługi wychodziły naprzeciw trendom rynkowym, w 2019 roku spodziewamy się znaczącego wzrostu. Jesteśmy obecni we wszystkich krajachi segmentach, dlatego osiągnięcie 9% wzrostu w tym roku wydaje się być w naszym zasięgu. Zintegrowana oferta Arval, bogaty wybór samochodów oraz kurs na technologię i skoncentrowanie na analizie danych pozwolą nam wyjść naprzeciw potrzebom klientów, również tym, dotyczącym walki ze zmianami klimatycznymi, w której także uczestniczymy. – mówi Alain Van Groenendael, CEO Arval.
Arval Polska także rośnie
Popularność długoterminowego wynajmu samochodów to trend ogólnoświatowy. Również Polska odnotowuje w tym obszarze systematyczny i szybki wzrost. W 2018 roku Arval rozwijał się najszybciej w branży.
– Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce urósł w 2018 r. o 17,5%, generując 1/3 rekordowej sprzedaży nowych aut. Arval rósł w tym okresie szybciej niż rynek, dostarczając swoim klientom ponad 10 tys. samochodów – mówi Grzegorz Szymański, dyrektor generalny Arval Polska.
Najszybciej rozwijającym się na polskim rynku segmentem klientów są obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa. To do nich w ubiegłym roku Arval skierował specjalną ofertę, która łączy sprawdzone rozwiązania dotyczące finansowania samochodów służbowych z możliwością przekazania specjalistom całego procesu ich obsługi. Niezależnie od liczby aut w firmie, przedsiębiorcom pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też precyzyjnie oszacować koszty posiadania samochodów służbowych.
W segmencie klientów indywidualnych, Arval Polska poszerzył swoją ofertę o możliwość zakupu aut poleasingowych za pomocą specjalnej platformy sprzedażowej. Trafiają na nią najlepsze modele, z udokumentowaną historią i pozytywną opinią niezależnego eksperta.
W 2019 roku Arval Polska zapowiada wdrożenie oferty wynajmu samochodów dla prywatnych użytkowników. Obecnie opcja ta jest dostępna jako benefit dla pracowników firm, które korzystają z usług Arval.
Jednocześnie polski oddział firmy przywiązuje dużą wagę do społecznej odpowiedzialności. Plan Arval Polska na 2019 rok uwzględnia rozwój ekologicznego transportu, w tym zwiększenie liczby punktów ładowania oraz wdrażanie rozwiązań, takich jak car sharing. Ponadto firma planuje w tym roku przeszkolić 1100 swoich klientów w zakresie bezpiecznej jazdy. Uruchamia też kolejną edycję specjalnego programu Ambasador Bezpiecznej Jazdy.
Kontakt:
Arval
Agnieszka Goworek – agnieszka.goworek@arval.pl
O Arval:
Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością BNP Paribas. Arval specjalizuje się w leasingu pojazdów z pełną obsługą; oferuje swoim klientom – dużym przedsiębiorstwom międzynarodowym, małym i średnim przedsiębiorcom oraz wolnym zawodom – dopasowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, optymalizujące przemieszczanie się pracowników i outsourcing ryzyka związanego z zarządzaniem flotą. W ostatnim czasie Arval uruchomił ofertę również dla klientów indywidualnych. Specjalistyczne doradztwo oraz jakość obsługi, które stanowią podstawę obietnicy Arval wobec klientów, zapewnia ponad 7 000 pracowników w 29 krajach. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z 1 193 910 pojazdów na całym świecie (grudzień 2018 r.). Arval jest członkiem założycielem sojuszu Element-Arval Global Alliance. Jest to najdłużej działający sojusz strategiczny w branży i światowy lider w zarządzaniu flotą ponad 3 mln pojazdów w 50 krajach. W ramach organizacyjnych BNP Paribas, Arval prowadzi działalność w pionie podstawowej bankowości detalicznej.
www.arval.com
O BNP Paribas:
BNP Paribas jest czołowym bankiem europejskim o zasięgu międzynarodowym. Jest obecny w 73 krajach i zatrudnia ponad 196 000 pracowników, w tym ponad 149 000 w Europie. Grupa zajmuje kluczowe pozycje w trzech głównych rodzajach działalności: rynki krajowe i międzynarodowe usługi finansowe (ang. Domestic Markets and International Financial Services), gdzie sieci banków detalicznych i usług finansowych obsługuje pion bankowości i usług detalicznych (ang. Retail Banking & Services) oraz bankowość dla przedsiębiorstw i instytucji (ang. Corporate & Institutional Banking), która obsługuje dwie franczyzy: klientów korporacyjnych i inwestorów instytucjonalnych.Grupa pomaga swoim klientom (osobom fizycznym, stowarzyszeniom społecznym, przedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorstwom, korporacjom oraz klientom instytucjonalnym) w realizacji ich projektów dzięki szerokiemu wachlarzowi rozwiązań: od finansowania, przez inwestycje i oszczędności po ochronę ubezpieczeniową. W Europie Grupa działa na czterech rynkach krajowych (w Belgii, Francji, we Włoszech i w Luksemburgu), a BNP Paribas Personal Finance jest europejskim liderem w kredytach konsumpcyjnych. BNP Paribas rozwija swój zintegrowany model bankowości detalicznej w krajach śródziemnomorskich, w Turcji i w Europie Wschodniej, posiada także szeroką sieć w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. W bankowości dla przedsiębiorstw i instytucji oraz działalności w zakresie międzynarodowych usług finansowych BNP Paribas również zajmuje czołowe miejsce w Europie, ma silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, i szybko rośnie w krajach Azji i Pacyfiku.
www.bnpparibas.com
- Przegląd nowych rozwiązań wprowadzonych przez Arval w 2018 roku.
- Dalszy rozwój firmy w 2019 roku będzie napędzany przez transformację cyfrową, bazy danych i inwestycje w pracowników.
Szybki wzrost organiczny w 2018 roku
Kompleksowe usługi Arval w zakresie leasingu samochodów z ich pełną obsługą są dostarczane przez 7 000 pracowników w 29 krajach. W ubiegłym roku flota Arval powiększyła się o 8,2%, osiągając w sumie prawie 1 193 000 pojazdów. W tym okresie firma zamówiła od dealerów ponad 353 000 samochodów – o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba pojazdów, które klienci zdecydowali się odkupić po zakończeniu kontraktu, utrzymuje się na tym samym poziomie od 2017 roku i wynosi 254 207 aut.
W krajach, które dotychczas miały dla Arval kluczowe znaczenie biznesowe, firma nadal odnotowuje wzrost: we Francji 5%, w Wielkiej Brytanii 5%, w Hiszpanii 19% i we Włoszech 8%. W innych obszarach, w których rynek wynajmu długoterminowego samochodów jest mniej nasycony, wzrosty były dwucyfrowe: w krajach Beneluksu 12%, Europie Południowej 16%, Europie Środkowej 14%, a w krajach nordyckich 25%.
W 2018 roku Arval odnotował wzrost we wszystkich segmentach klientów korporacyjnych: 4% w segmencie dużych przedsiębiorstw i sektorze publicznym oraz 17% w sektorze małych i średnich firm. Liczba klientów międzynarodowych wzrosła o 7% i stanowi obecnie więcej niż 25% wszystkich klientów Arval. Ponadto Arval z sukcesem rozwijał swoją ofertę dla użytkowników indywidualnych; liczba aut przeznaczonych dla tego sektora powiększyła się w latach 2017-2018 o 45%. W Holandii powstał internetowy sklep motoryzacyjny, w którym klienci indywidualni mogą wybrać samochód najbardziej odpowiadający ich potrzebom i wynająć go wraz z kompleksową obsługą. Celem Arval na 2019 rok jest wprowadzenie tego rozwiązania również w pozostałych krajach europejskich.
Ochrona środowiska i cyfryzacja – przegląd usług Arval wprowadzonych w 2018 roku
Jako firma z ambicjami do wyznaczania branżowych trendów, w 2018 roku Arval wprowadził na rynek kilka innowacyjnych rozwiązań:
• SMaRT - czyli Zrównoważoną Mobilność oraz Odpowiedzialne Cele (z ang. Sustainable Mobility and Responsibility Targets). To innowacyjna, 5-fazowa metodologia służąca do analizowani floty pod kątem ekologii. Została zaprojektowana, aby wspierać klientów w przechodzeniu na bardziej ekologiczny transport, co jest szczególnie istotne w obliczu coraz większego zainteresowania firm ekologicznymi rozwiązaniami w ich flotach.
• Oferta pojazdów elektrycznych Arval: firma nawiązała strategiczne partnerstwo z producentami samochodów, dostawcami energii oraz usług ładowania, aby umożliwić swoim klientom nie tylko dostęp do elektrycznych samochodów, ale również do odpowiedniej infrastruktury. Arval wdraża: instalację punktów ładowania w domu i miejscu pracy, zintegrowane rozwiązania płatnicze (automatyczny zwrot kosztów) i odpowiednie usługi cyfrowe (np. śledzenie zużycia i lokalizacja punktu ładowania). Arval nie tylko oferuje pojazdy elektryczne w atrakcyjnych cenach i możliwość wypożyczenia takiego auta na okres próbny, ale też zapewnia dodatkowe usługi, w tym opcję wymiany samochodu na auto z innym napędem na krótkie okresy, np. na wakacje. Usługa jest już dostępna w 12 krajach, m.in. we Francji, w Wielkiej Brytanii, Belgii, Norwegii, Holandii, Niemczech i jest rozszerzana na inne rynki.
• Arval For Me – to cyfrowe rozwiązanie, za pomocą którego Arval udostępnia swoją ofertę osobom prywatnym, zapewniając im dostęp do know-how, sieci serwisów i innych udogodnień, przeznaczonych dotąd dla klientów korporacyjnych. Arval For Me zapewnia swoim użytkownikom pełny dostęp do kompleksowych usług, w tym konserwacji i napraw (nadwozia, opony, szyby przednie itp.), a także do powiązanych usług transportowych (samochód zastępczy, odbiór od drzwi do drzwi), holowania. Platforma jest obecnie dostępna we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie korzysta z niej ok. 12 000 osób.
Perspektywy rozwoju w 2019
Strategią Arval na najbliższe lata jest dalszy rozwój, napędzany przez technologie cyfrowe, w tym aplikacje mobilne. Dzięki nim usługi Arval są wygodne i łatwo dostępne, a przede wszystkim skracają proces zarządzania autem służbowym do kilku kliknięć w smartfonie. Ukierunkowanie Arval na wdrażanie innowacji znajduje również swoje odzwierciedlenie w polityce HR firmy i jej nowym podejściu, określanym jako Propozycja Rozwoju od Pracodawcy (z ang. Employer Value Proposition). Podejście to polega na inwestowaniu w rozwój pracowników, dzięki czemu beneficjentami transformacji cyfrowej firmy mają być zarówno pracownicy jak i, w dłuższej perspektywie, klienci.
Jednym z najważniejszych narzędzi, które Arval udostępnia swoim klientom do zarządzania flotą i pojedynczym autem jest portal My Arval. To zarówno wsparcie klienta we wszystkich bieżących sprawach, jak i potężna baza danych, rejestrowanych w całym cyklu użytkowania pojazdu. W połączeniu z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami daje Arval pozycję lidera branży leasingowej.
W kwestii zasobów ludzkich firma realizuje podejście, którego hasłem przewodnim jest Arval, miejsce do działania (z ang. Arval – a place for people in action), zobowiązując się do zapewnienia pracownikom zasobów, których potrzebują, aby mogli wdrażać nowe pomysły, rozwijać się i pracować wydajnie.
Ponieważ przykładamy olbrzymią wagę do tego, aby nasze usługi wychodziły naprzeciw trendom rynkowym, w 2019 roku spodziewamy się znaczącego wzrostu. Jesteśmy obecni we wszystkich krajachi segmentach, dlatego osiągnięcie 9% wzrostu w tym roku wydaje się być w naszym zasięgu. Zintegrowana oferta Arval, bogaty wybór samochodów oraz kurs na technologię i skoncentrowanie na analizie danych pozwolą nam wyjść naprzeciw potrzebom klientów, również tym, dotyczącym walki ze zmianami klimatycznymi, w której także uczestniczymy. – mówi Alain Van Groenendael, CEO Arval.
Arval Polska także rośnie
Popularność długoterminowego wynajmu samochodów to trend ogólnoświatowy. Również Polska odnotowuje w tym obszarze systematyczny i szybki wzrost. W 2018 roku Arval rozwijał się najszybciej w branży.
– Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce urósł w 2018 r. o 17,5%, generując 1/3 rekordowej sprzedaży nowych aut. Arval rósł w tym okresie szybciej niż rynek, dostarczając swoim klientom ponad 10 tys. samochodów – mówi Grzegorz Szymański, dyrektor generalny Arval Polska.
Najszybciej rozwijającym się na polskim rynku segmentem klientów są obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa. To do nich w ubiegłym roku Arval skierował specjalną ofertę, która łączy sprawdzone rozwiązania dotyczące finansowania samochodów służbowych z możliwością przekazania specjalistom całego procesu ich obsługi. Niezależnie od liczby aut w firmie, przedsiębiorcom pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też precyzyjnie oszacować koszty posiadania samochodów służbowych.
W segmencie klientów indywidualnych, Arval Polska poszerzył swoją ofertę o możliwość zakupu aut poleasingowych za pomocą specjalnej platformy sprzedażowej. Trafiają na nią najlepsze modele, z udokumentowaną historią i pozytywną opinią niezależnego eksperta.
W 2019 roku Arval Polska zapowiada wdrożenie oferty wynajmu samochodów dla prywatnych użytkowników. Obecnie opcja ta jest dostępna jako benefit dla pracowników firm, które korzystają z usług Arval.
Jednocześnie polski oddział firmy przywiązuje dużą wagę do społecznej odpowiedzialności. Plan Arval Polska na 2019 rok uwzględnia rozwój ekologicznego transportu, w tym zwiększenie liczby punktów ładowania oraz wdrażanie rozwiązań, takich jak car sharing. Ponadto firma planuje w tym roku przeszkolić 1100 swoich klientów w zakresie bezpiecznej jazdy. Uruchamia też kolejną edycję specjalnego programu Ambasador Bezpiecznej Jazdy.
Kontakt:
Arval
Agnieszka Goworek – agnieszka.goworek@arval.pl
O Arval:
Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością BNP Paribas. Arval specjalizuje się w leasingu pojazdów z pełną obsługą; oferuje swoim klientom – dużym przedsiębiorstwom międzynarodowym, małym i średnim przedsiębiorcom oraz wolnym zawodom – dopasowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania, optymalizujące przemieszczanie się pracowników i outsourcing ryzyka związanego z zarządzaniem flotą. W ostatnim czasie Arval uruchomił ofertę również dla klientów indywidualnych. Specjalistyczne doradztwo oraz jakość obsługi, które stanowią podstawę obietnicy Arval wobec klientów, zapewnia ponad 7 000 pracowników w 29 krajach. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z 1 193 910 pojazdów na całym świecie (grudzień 2018 r.). Arval jest członkiem założycielem sojuszu Element-Arval Global Alliance. Jest to najdłużej działający sojusz strategiczny w branży i światowy lider w zarządzaniu flotą ponad 3 mln pojazdów w 50 krajach. W ramach organizacyjnych BNP Paribas, Arval prowadzi działalność w pionie podstawowej bankowości detalicznej.
www.arval.com
O BNP Paribas:
BNP Paribas jest czołowym bankiem europejskim o zasięgu międzynarodowym. Jest obecny w 73 krajach i zatrudnia ponad 196 000 pracowników, w tym ponad 149 000 w Europie. Grupa zajmuje kluczowe pozycje w trzech głównych rodzajach działalności: rynki krajowe i międzynarodowe usługi finansowe (ang. Domestic Markets and International Financial Services), gdzie sieci banków detalicznych i usług finansowych obsługuje pion bankowości i usług detalicznych (ang. Retail Banking & Services) oraz bankowość dla przedsiębiorstw i instytucji (ang. Corporate & Institutional Banking), która obsługuje dwie franczyzy: klientów korporacyjnych i inwestorów instytucjonalnych.Grupa pomaga swoim klientom (osobom fizycznym, stowarzyszeniom społecznym, przedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorstwom, korporacjom oraz klientom instytucjonalnym) w realizacji ich projektów dzięki szerokiemu wachlarzowi rozwiązań: od finansowania, przez inwestycje i oszczędności po ochronę ubezpieczeniową. W Europie Grupa działa na czterech rynkach krajowych (w Belgii, Francji, we Włoszech i w Luksemburgu), a BNP Paribas Personal Finance jest europejskim liderem w kredytach konsumpcyjnych. BNP Paribas rozwija swój zintegrowany model bankowości detalicznej w krajach śródziemnomorskich, w Turcji i w Europie Wschodniej, posiada także szeroką sieć w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. W bankowości dla przedsiębiorstw i instytucji oraz działalności w zakresie międzynarodowych usług finansowych BNP Paribas również zajmuje czołowe miejsce w Europie, ma silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, i szybko rośnie w krajach Azji i Pacyfiku.
www.bnpparibas.com