Przejrzystość cen usług wynajmu samochodów na dni
Dodane:
Komisja Europejska i unijne organy ochrony konsumentów wyznaczyły zasady prezentowania cen w sektorze wypożyczania samochodów. Express Car Rental stosuje się do wszystkich wytycznych sprawiając, że koszty wynajmu są w pełni przejrzyste dla konsumentów.
Czy zdarzyło się, że zarezerwowali Państwo samochód przez internet, a na miejscu okazało się, że muszą Państwo za niego więcej zapłacić? W ubiegłym roku przytrafiło się to 2 tys. konsumentów w Europie, którzy zgłosili takie przypadki do Europejskich Centrów Konsumenckich służących pomocą w kwestiach związanych z podróżami i zakupami transgranicznymi. W odpowiedzi na gwałtowny wzrost liczby skarg dotyczących wynajmu samochodów Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów podjęły współpracę z pięcioma wiodącymi przedsiębiorstwami prowadzącymi wynajem samochodów, aby zająć się tymi kwestiami. Po wielu konsultacjach uczestniczące w tych pracach organy są zadowolone ze zmian, jakie firmy z branży wprowadziły do swoich praktyk handlowych i które dzięki temu są teraz zgodne z unijnymi przepisami o ochronie konsumentów.
- To ważny dzień dla europejskich konsumentów. Wraz z wypożyczalniami samochodów ciężko pracowaliśmy, aby zagwarantować, by w całej UE – bez względu na miejsce – można było wynająć samochód i liczyć na uczciwe traktowanie. Dziękuję krajowym organom ochrony konsumentów za świetną pracę, a przedsiębiorstwom wypożyczającym samochody za współpracę. Konsumenci w całej Europie mogą teraz korzystać ze swoich praw i z lepszej ochrony - komentuje Věra Jourová, komisarz UE do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci.
Z pomocą Komisji Europejskiej i pod kierunkiem brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków wypożyczalnie będą stosować się do poniższych zasad:
• Łączna cena wynajmu zawiera wszystkie obowiązkowe opłaty
Dla przykładu, jeżeli zgodnie z przepisami danego państwa opony zimowe są obowiązkowe, ich cena będzie zawarta w cenie podstawowej.
• Najważniejsze usługi wynajmu opisane prostym językiem
Konsumenci otrzymają jasne informacje na temat głównych elementów wynajmu (stan licznika, zasady dotyczące paliwa, zasady anulowania rezerwacji, wymóg wniesienia kaucji depozytu itp.).
• Jasne informacje dotyczące ubezpieczenia dodatkowego
Konsumenci zostaną poinformowani o cenach i szczegółach nieobowiązkowych usług dodatkowych, zwłaszcza ubezpieczeń dodatkowych, które zmniejszają wysokość kwoty należnej od konsumenta w przypadku konieczności pokrycia szkody. Przed zakupem produktu konsument musi otrzymać jasne informacje dotyczące tego, co pokrywa ubezpieczenie zawarte w podstawowej cenie wynajmu, a co obejmuje ubezpieczenie dodatkowe.
• Przejrzyste zasady dotyczące paliwa
Konsumenci zawsze będą mieli do wyboru możliwość wynajęcia i zwrócenia samochodu z pełnym bakiem.
W przypadku szkody konsumenci otrzymają:
• jasne procedury kontroli pojazdu.
• uzasadnienie i dowody zaistnienia szkody przed pobraniem płatności przez wypożyczalnię samochodów.
• uczciwe procedury na wypadek szkody. Konsumenci mają możliwość zakwestionowania szkody przed uiszczeniem opłaty.
Express Car Rental największa wypożyczalnia samochodów w Polsce, stosuje powyższe zasady, prezentując wszystkie składowe ceny – zarówno kwotę za dobę, jak i za cały okres wynajmu. Kwestia depozytu jak i ubezpieczenia jest widoczna od razu na formularzu rezerwacji na stronie express.pl. Dodatkowym udogodnieniem na stronie jest prezentowanie kosztów transportowych oraz opłaty przygotowawczej już na pierwszym kroku przy składaniu rezerwacji. Pozostałe elementy składowe prezentowane są w podsumowaniu rezerwacji przed jej finalnym złożeniem. Wszystkie ceny są również zaprezentowane i opisane w zakładce „Samochody i cennik”. Dodatkowo zakładając konto na stronie, można w łatwy sposób sprawdzić w historii rezerwacji wszystkie dane. Na wszelkie pytania odnośnie oferty i rezerwacji samochodu odpowiada całodobowa infolinia.
- To, że takie regulacje pojawiają się jest bardzo korzystne nie tylko dla konsumentów, ale też dla całej branży, która jest zobowiązana do zadbania o podstawowe standardy w prezentowaniu cen. Wypożyczalnia Express realizuje wszelkie elementy poruszone przez Komisję, gdyż transparentność ma zapisaną w swoim tzw. DNA. Wszystkie koszty są zaznaczone wyraźnie w ofercie na stronie express.pl przy każdej klasie wynajmowanego pojazdu, tak aby klienci czuli pełen komfort z wypożyczenia u nas samochodu – dodaje Kamil Mermer, kierownik produktu wynajmu dziennego w Express Car Rental.
Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów w dalszym ciągu uważnie będą monitorować rynek wynajmu samochodów. Komisja skupi się w szczególności na praktykach innych podmiotów na rynku, takich jak pośrednicy i pozostałe firmy wypożyczające samochody. Wszystkie podmioty powinny oferować ten sam poziom przejrzystości w zakresie usług i kosztów.
Źródło: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-86_pl.htm
Czy zdarzyło się, że zarezerwowali Państwo samochód przez internet, a na miejscu okazało się, że muszą Państwo za niego więcej zapłacić? W ubiegłym roku przytrafiło się to 2 tys. konsumentów w Europie, którzy zgłosili takie przypadki do Europejskich Centrów Konsumenckich służących pomocą w kwestiach związanych z podróżami i zakupami transgranicznymi. W odpowiedzi na gwałtowny wzrost liczby skarg dotyczących wynajmu samochodów Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów podjęły współpracę z pięcioma wiodącymi przedsiębiorstwami prowadzącymi wynajem samochodów, aby zająć się tymi kwestiami. Po wielu konsultacjach uczestniczące w tych pracach organy są zadowolone ze zmian, jakie firmy z branży wprowadziły do swoich praktyk handlowych i które dzięki temu są teraz zgodne z unijnymi przepisami o ochronie konsumentów.
- To ważny dzień dla europejskich konsumentów. Wraz z wypożyczalniami samochodów ciężko pracowaliśmy, aby zagwarantować, by w całej UE – bez względu na miejsce – można było wynająć samochód i liczyć na uczciwe traktowanie. Dziękuję krajowym organom ochrony konsumentów za świetną pracę, a przedsiębiorstwom wypożyczającym samochody za współpracę. Konsumenci w całej Europie mogą teraz korzystać ze swoich praw i z lepszej ochrony - komentuje Věra Jourová, komisarz UE do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci.
Z pomocą Komisji Europejskiej i pod kierunkiem brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków wypożyczalnie będą stosować się do poniższych zasad:
• Łączna cena wynajmu zawiera wszystkie obowiązkowe opłaty
Dla przykładu, jeżeli zgodnie z przepisami danego państwa opony zimowe są obowiązkowe, ich cena będzie zawarta w cenie podstawowej.
• Najważniejsze usługi wynajmu opisane prostym językiem
Konsumenci otrzymają jasne informacje na temat głównych elementów wynajmu (stan licznika, zasady dotyczące paliwa, zasady anulowania rezerwacji, wymóg wniesienia kaucji depozytu itp.).
• Jasne informacje dotyczące ubezpieczenia dodatkowego
Konsumenci zostaną poinformowani o cenach i szczegółach nieobowiązkowych usług dodatkowych, zwłaszcza ubezpieczeń dodatkowych, które zmniejszają wysokość kwoty należnej od konsumenta w przypadku konieczności pokrycia szkody. Przed zakupem produktu konsument musi otrzymać jasne informacje dotyczące tego, co pokrywa ubezpieczenie zawarte w podstawowej cenie wynajmu, a co obejmuje ubezpieczenie dodatkowe.
• Przejrzyste zasady dotyczące paliwa
Konsumenci zawsze będą mieli do wyboru możliwość wynajęcia i zwrócenia samochodu z pełnym bakiem.
W przypadku szkody konsumenci otrzymają:
• jasne procedury kontroli pojazdu.
• uzasadnienie i dowody zaistnienia szkody przed pobraniem płatności przez wypożyczalnię samochodów.
• uczciwe procedury na wypadek szkody. Konsumenci mają możliwość zakwestionowania szkody przed uiszczeniem opłaty.
Express Car Rental największa wypożyczalnia samochodów w Polsce, stosuje powyższe zasady, prezentując wszystkie składowe ceny – zarówno kwotę za dobę, jak i za cały okres wynajmu. Kwestia depozytu jak i ubezpieczenia jest widoczna od razu na formularzu rezerwacji na stronie express.pl. Dodatkowym udogodnieniem na stronie jest prezentowanie kosztów transportowych oraz opłaty przygotowawczej już na pierwszym kroku przy składaniu rezerwacji. Pozostałe elementy składowe prezentowane są w podsumowaniu rezerwacji przed jej finalnym złożeniem. Wszystkie ceny są również zaprezentowane i opisane w zakładce „Samochody i cennik”. Dodatkowo zakładając konto na stronie, można w łatwy sposób sprawdzić w historii rezerwacji wszystkie dane. Na wszelkie pytania odnośnie oferty i rezerwacji samochodu odpowiada całodobowa infolinia.
- To, że takie regulacje pojawiają się jest bardzo korzystne nie tylko dla konsumentów, ale też dla całej branży, która jest zobowiązana do zadbania o podstawowe standardy w prezentowaniu cen. Wypożyczalnia Express realizuje wszelkie elementy poruszone przez Komisję, gdyż transparentność ma zapisaną w swoim tzw. DNA. Wszystkie koszty są zaznaczone wyraźnie w ofercie na stronie express.pl przy każdej klasie wynajmowanego pojazdu, tak aby klienci czuli pełen komfort z wypożyczenia u nas samochodu – dodaje Kamil Mermer, kierownik produktu wynajmu dziennego w Express Car Rental.
Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów w dalszym ciągu uważnie będą monitorować rynek wynajmu samochodów. Komisja skupi się w szczególności na praktykach innych podmiotów na rynku, takich jak pośrednicy i pozostałe firmy wypożyczające samochody. Wszystkie podmioty powinny oferować ten sam poziom przejrzystości w zakresie usług i kosztów.
Źródło: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-86_pl.htm