Samochody elektryczne na wynajem
Dodane:
Największa wypożyczalnia w Polsce Express Car Rental dodała do swojej oferty nowy segment pojazdów, samochody elektryczne. Na początek w ramach wynajmu długoterminowego są dostępne dwa modele aut: mikrosamochód ZD D2S oraz Hyundai Kona. Firmy i samorządy mogą skorzystać z atutów jakie niesie za sobą korzystanie z elektromobilności bez konieczności posiadania auta na własność.
Ustawa o elektromobilności, planowane przez rząd dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych i zaostrzone przepisy UE dotyczące emisji spalin to główne przyczyny dużego zainteresowania samochodami o napędach alternatywnych. Od 2020 roku, średni poziom emisji CO2 w całej gamie aut produkowanych przez dany koncern nie może przekraczać 95 g/ km, w przeciwnym wypadku za każdy gram powyżej ustalonej normy naliczana będzie opłata karna. Dla porównania według aktualnej normy Euro 6.2 znanej jako WLTP, popularne Renault Clio z silnikiem 0,9 litra emituje 131-136 g CO2/km. Przykład ten pokazuje skalę wyzwań, stojących przed producentami aut. W praktyce koncerny dostrzegają, że normę da się osiągnąć wyłącznie poprzez znaczne zwiększenie samochodów zeroemisyjnych w ofercie.
Samochody elektryczne, albo szerzej – samochody niskoemisyjne i zeroemisyjne, są z całą pewnością przyszłością transportu w Europie. Według danych PSPA w ubiegłym roku w UE zarejestrowano ponad 300 tys. samochodów elektrycznych. Z raportu „Polish EV Outlook 2019” dowiadujemy się, że w Polsce jest aktualnie 3,5 tys. pojazdów elektrycznych, a liczba nowych aut na prąd zwiększa się z każdym rokiem. Mimo że daleko nam do czołówki Państw europejskich, w kraju nad Wisłą rośnie świadomość ekologiczna a za nią zainteresowanie elektromobilnością. Firmy dostrzegają ekonomiczne korzyści samochodów elektrycznych takie jak tańsze koszty eksploatacji, tańsze lub darmowe parkowanie w mieście, poruszanie się po buspasach. Często wprowadzenie do floty samochodów o napędzie alternatywnym to element polityki społecznej odpowiedzialności. Dlatego firmy, które profesjonalnie zajmują się wynajem samochodów dostrzegają nowe potrzeby i się do nich intensywnie przygotowują.
- Express obserwuje trendy rynkowe bardzo uważnie. Już kilka lat temu dostrzegliśmy zagrożenia związane z mocno niepewną przyszłością silników diesla i bardzo ograniczyliśmy ich udział w naszej flocie. Sądząc po danych rynkowych, mamy najbardziej „benzynową” flotę spośród wszystkich CFM-ów obecnych w Polsce. Nasze prace nad oferowaniem samochodów FEV są kontynuacją tego myślenia wyprzedzającego. Chcemy być częścią rewolucji, która odbywa się w transporcie – komentuje Hubert Laszczyk, prezes zarządu w firmie Express Car Rental.
Polska jako kraj wchodzi obecnie w fazę budowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Wiele firm planuje zamontowanie w swoich biurowcach własnej ładowarki. Ogólna liczba punków ładowania, którą mamy w Polsce to około 850. Na pewno jest to proces, który sprawia, że samochody elektryczne, szczególnie udostępniane na zasadzie wynajmu, bez konieczności inwestowania dużych środków w zakup, mogą stać się realną alternatywą dla samochodów spalinowych.
Wypożyczalnia Express Car Rental na początek zaoferowała w wynajmie długoterminowym, jako jedyna w Polsce, dwumiejscowy microcar elektryczny ZD D2S, który jest idealnym pojazdem do miasta. Posiada baterię 15 kW, którą można ładować z gniazdka 230V, bagażnik o pojemności 274 l, kamerę cofania i nawigację Na jednym ładowaniu można przejechać od 80 do 120 km. Auto dostępne jest w wynajmie długoterminowym już od 999 zł za miesiąc, przy wynajmie na minimum 6 miesięcy. Drugi z oferowanych modeli czyli Hyundai Kona to wyjątkowy crossover o zasięgu maksymalnym 470 km, pojemności bagażnika 332 l, silnikiem o mocy 135 KM i akumulatorem o pojemności 39,2 kWh.
To nie jedyne auta na prąd we flocie Expressu. Nowe, ekologiczne, elektryczne Renault Kangoo Z.E. MAXI KOMBI trafiły 28 lutego do Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Krakowie. Są to pierwsze w firmie Express samochody dostawcze z napędem elektrycznym udostępnione w linii wynajmu długoterminowego.
- Ten model napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy ponad 40 kW z realnym zasięgiem ok. 200 km, został przystosowany do transportu 5 osób a dodatkowo jest możliwość transportu towarów o długości około 1 metra w przestrzeni ładunkowej. Samochody będą poruszały się po krakowskich drogach a ich głównym zadaniem będzie konserwacja sieci ciepłowniczej – dodaje Tomasz Nowak, ekspert ds. pojazdów dostawczych w firmie Express.
Mimo, że mamy do czynienia z fazą początkową rozwoju rynku samochodów z napędem alternatywnym, a rejestracje aut liczy się rocznie w setkach sztuk i jest to promil ogólnej liczby nowych aut, to rewolucja elektryczna w motoryzacji już jest faktem. W Polsce elektromobilność wydaje się już nie być tylko ciekawostką, wchodzi w fazę komercyjną i zyskuje kolejnych zwolenników. Warto już dziś zdobyć wiedzę na temat samochodów elektrycznych i sposobów ich finansowania.
Ustawa o elektromobilności, planowane przez rząd dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych i zaostrzone przepisy UE dotyczące emisji spalin to główne przyczyny dużego zainteresowania samochodami o napędach alternatywnych. Od 2020 roku, średni poziom emisji CO2 w całej gamie aut produkowanych przez dany koncern nie może przekraczać 95 g/ km, w przeciwnym wypadku za każdy gram powyżej ustalonej normy naliczana będzie opłata karna. Dla porównania według aktualnej normy Euro 6.2 znanej jako WLTP, popularne Renault Clio z silnikiem 0,9 litra emituje 131-136 g CO2/km. Przykład ten pokazuje skalę wyzwań, stojących przed producentami aut. W praktyce koncerny dostrzegają, że normę da się osiągnąć wyłącznie poprzez znaczne zwiększenie samochodów zeroemisyjnych w ofercie.
Samochody elektryczne, albo szerzej – samochody niskoemisyjne i zeroemisyjne, są z całą pewnością przyszłością transportu w Europie. Według danych PSPA w ubiegłym roku w UE zarejestrowano ponad 300 tys. samochodów elektrycznych. Z raportu „Polish EV Outlook 2019” dowiadujemy się, że w Polsce jest aktualnie 3,5 tys. pojazdów elektrycznych, a liczba nowych aut na prąd zwiększa się z każdym rokiem. Mimo że daleko nam do czołówki Państw europejskich, w kraju nad Wisłą rośnie świadomość ekologiczna a za nią zainteresowanie elektromobilnością. Firmy dostrzegają ekonomiczne korzyści samochodów elektrycznych takie jak tańsze koszty eksploatacji, tańsze lub darmowe parkowanie w mieście, poruszanie się po buspasach. Często wprowadzenie do floty samochodów o napędzie alternatywnym to element polityki społecznej odpowiedzialności. Dlatego firmy, które profesjonalnie zajmują się wynajem samochodów dostrzegają nowe potrzeby i się do nich intensywnie przygotowują.
- Express obserwuje trendy rynkowe bardzo uważnie. Już kilka lat temu dostrzegliśmy zagrożenia związane z mocno niepewną przyszłością silników diesla i bardzo ograniczyliśmy ich udział w naszej flocie. Sądząc po danych rynkowych, mamy najbardziej „benzynową” flotę spośród wszystkich CFM-ów obecnych w Polsce. Nasze prace nad oferowaniem samochodów FEV są kontynuacją tego myślenia wyprzedzającego. Chcemy być częścią rewolucji, która odbywa się w transporcie – komentuje Hubert Laszczyk, prezes zarządu w firmie Express Car Rental.
Polska jako kraj wchodzi obecnie w fazę budowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Wiele firm planuje zamontowanie w swoich biurowcach własnej ładowarki. Ogólna liczba punków ładowania, którą mamy w Polsce to około 850. Na pewno jest to proces, który sprawia, że samochody elektryczne, szczególnie udostępniane na zasadzie wynajmu, bez konieczności inwestowania dużych środków w zakup, mogą stać się realną alternatywą dla samochodów spalinowych.
Wypożyczalnia Express Car Rental na początek zaoferowała w wynajmie długoterminowym, jako jedyna w Polsce, dwumiejscowy microcar elektryczny ZD D2S, który jest idealnym pojazdem do miasta. Posiada baterię 15 kW, którą można ładować z gniazdka 230V, bagażnik o pojemności 274 l, kamerę cofania i nawigację Na jednym ładowaniu można przejechać od 80 do 120 km. Auto dostępne jest w wynajmie długoterminowym już od 999 zł za miesiąc, przy wynajmie na minimum 6 miesięcy. Drugi z oferowanych modeli czyli Hyundai Kona to wyjątkowy crossover o zasięgu maksymalnym 470 km, pojemności bagażnika 332 l, silnikiem o mocy 135 KM i akumulatorem o pojemności 39,2 kWh.
To nie jedyne auta na prąd we flocie Expressu. Nowe, ekologiczne, elektryczne Renault Kangoo Z.E. MAXI KOMBI trafiły 28 lutego do Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Krakowie. Są to pierwsze w firmie Express samochody dostawcze z napędem elektrycznym udostępnione w linii wynajmu długoterminowego.
- Ten model napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy ponad 40 kW z realnym zasięgiem ok. 200 km, został przystosowany do transportu 5 osób a dodatkowo jest możliwość transportu towarów o długości około 1 metra w przestrzeni ładunkowej. Samochody będą poruszały się po krakowskich drogach a ich głównym zadaniem będzie konserwacja sieci ciepłowniczej – dodaje Tomasz Nowak, ekspert ds. pojazdów dostawczych w firmie Express.
Mimo, że mamy do czynienia z fazą początkową rozwoju rynku samochodów z napędem alternatywnym, a rejestracje aut liczy się rocznie w setkach sztuk i jest to promil ogólnej liczby nowych aut, to rewolucja elektryczna w motoryzacji już jest faktem. W Polsce elektromobilność wydaje się już nie być tylko ciekawostką, wchodzi w fazę komercyjną i zyskuje kolejnych zwolenników. Warto już dziś zdobyć wiedzę na temat samochodów elektrycznych i sposobów ich finansowania.