Sektor MŚP napędza branżę wynajmu długoterminowego - wzrost o 1,6 proc. r/r.
Dodane:
Popularność wynajmu długoterminowego samochodów w sektorze MŚP sukcesywnie rośnie. Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego w 2. kwartale 2017 r. na zlecenie Carefleet S.A., z tej formy finansowania samochodów służbowych korzysta już 19,6 proc. mikro, małych i średnich w firm w Polsce. To o 1,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Według danych zebranych przez Carefleet S.A. z roku na rok zwiększa się również liczba przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy wiedzą, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. W 2016 roku rozwiązanie to znało 79 proc. przedstawiciel mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Dziś znajomość wynajmu długoterminowego deklaruje ponad 87 proc. z nich.
- Polski sektor MŚP coraz rzadziej kupuje firmowe samochody za gotówkę lub na kredyt. Na znaczeniu zyskują natomiast outsourcingowe formy finansowania pojazdów, takie jak wynajem długoterminowy. Według naszych badań, w 2009 roku niecałe 5 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw korzystało z tego rozwiązania. Dziś praktycznie co piąty samochód w sektorze MŚP finansowany jest w formie wynajmu długoterminowego – twierdzi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.
Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy w Polsce
Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w firmach z sektora MŚP. W ramach stałej miesięcznej opłaty przedsiębiorcy korzystają z wynajmowanych samochodów oraz szeregu usług dodatkowych, takich jak np. obsługa techniczna, ubezpieczenie i assistance czy sezonowa wymiana i przechowywanie opon. Umowy podpisywane są zazwyczaj na okres od dwóch do czterech lat, a po ich zakończeniu można wykupić auto lub wymienić na nowe.
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), w pierwszym kwartale 2017 r. rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce urósł o 13,2% r/r. Tempo wzrostu rynku było tym samym aż 1,5-krotnie wyższe niż rok wcześniej.
- Dane prezentowane przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazują, że branża wynajmu długoterminowego nie tylko systematycznie rośnie, ale wciąż ma ogromny potencjał rozwoju – mówi Bartosz Olejnik. - Co prawda daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej, w których z wynajmu korzysta 70 – 80 proc. podmiotów gospodarczych, wszystko wskazuje jednak na to, że usługi oferowane przez firmy CFM coraz chętniej będą wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców, również tych najmniejszych – dodaje.
Według informacji PZWLP, w 2016 roku branża wynajmu długoterminowego zakupiła o ponad 1/5 więcej nowych aut osobowych niż rok wcześniej i aż o ponad 1/3 więcej niż w roku 2014.
Kontakt dla mediów:
Klaudia Rodak, Marketing Manager
Carefleet S.A.
Tel.: +48 693 403 890
E-mail: Klaudia.Rodak@carefleet.com.pl
Tomasz Gierwat, Senior Consultant
Manhattan Warsaw Sp z o.o.
Tel.: +48 690 916 130
E-mail: tgierwat@mnhtninc.com
***
O Carefleet S.A.
Carefleet S.A. jest jedną z wiodących polskich firm specjalizujących się w długoterminowym wynajmie floty pojazdów (Car Fleet Management). Spółka powstała w 2004 roku poprzez wydzielenie istniejącego w Europejskim Funduszu Leasingowym (od roku 2001) Departamentu Car Fleet Management. Obecnie w Polsce zarządza flotą ponad 12 999 pojazdów. Posiada oddziały w pięciu miastach (Wrocław, Warszawa, Poznań, Katowice, Gdańsk). Carefleet S.A. należy do Grupy Crédit Agricole, obecnej w 59 krajach świata.
Według danych zebranych przez Carefleet S.A. z roku na rok zwiększa się również liczba przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy wiedzą, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. W 2016 roku rozwiązanie to znało 79 proc. przedstawiciel mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Dziś znajomość wynajmu długoterminowego deklaruje ponad 87 proc. z nich.
- Polski sektor MŚP coraz rzadziej kupuje firmowe samochody za gotówkę lub na kredyt. Na znaczeniu zyskują natomiast outsourcingowe formy finansowania pojazdów, takie jak wynajem długoterminowy. Według naszych badań, w 2009 roku niecałe 5 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw korzystało z tego rozwiązania. Dziś praktycznie co piąty samochód w sektorze MŚP finansowany jest w formie wynajmu długoterminowego – twierdzi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.
Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy w Polsce
Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w firmach z sektora MŚP. W ramach stałej miesięcznej opłaty przedsiębiorcy korzystają z wynajmowanych samochodów oraz szeregu usług dodatkowych, takich jak np. obsługa techniczna, ubezpieczenie i assistance czy sezonowa wymiana i przechowywanie opon. Umowy podpisywane są zazwyczaj na okres od dwóch do czterech lat, a po ich zakończeniu można wykupić auto lub wymienić na nowe.
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), w pierwszym kwartale 2017 r. rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce urósł o 13,2% r/r. Tempo wzrostu rynku było tym samym aż 1,5-krotnie wyższe niż rok wcześniej.
- Dane prezentowane przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazują, że branża wynajmu długoterminowego nie tylko systematycznie rośnie, ale wciąż ma ogromny potencjał rozwoju – mówi Bartosz Olejnik. - Co prawda daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej, w których z wynajmu korzysta 70 – 80 proc. podmiotów gospodarczych, wszystko wskazuje jednak na to, że usługi oferowane przez firmy CFM coraz chętniej będą wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców, również tych najmniejszych – dodaje.
Według informacji PZWLP, w 2016 roku branża wynajmu długoterminowego zakupiła o ponad 1/5 więcej nowych aut osobowych niż rok wcześniej i aż o ponad 1/3 więcej niż w roku 2014.
Kontakt dla mediów:
Klaudia Rodak, Marketing Manager
Carefleet S.A.
Tel.: +48 693 403 890
E-mail: Klaudia.Rodak@carefleet.com.pl
Tomasz Gierwat, Senior Consultant
Manhattan Warsaw Sp z o.o.
Tel.: +48 690 916 130
E-mail: tgierwat@mnhtninc.com
***
O Carefleet S.A.
Carefleet S.A. jest jedną z wiodących polskich firm specjalizujących się w długoterminowym wynajmie floty pojazdów (Car Fleet Management). Spółka powstała w 2004 roku poprzez wydzielenie istniejącego w Europejskim Funduszu Leasingowym (od roku 2001) Departamentu Car Fleet Management. Obecnie w Polsce zarządza flotą ponad 12 999 pojazdów. Posiada oddziały w pięciu miastach (Wrocław, Warszawa, Poznań, Katowice, Gdańsk). Carefleet S.A. należy do Grupy Crédit Agricole, obecnej w 59 krajach świata.